Kreditvurderingsregister
En førende dansk kreditvurderingsvirksomhed bad nsero om hjælp til at lede virksomhedens test og QA aktiviteter, samt udforme IT-governance inden for QA - indeholdende testprocesser og implementering af tilhørende værktøjer. nsero gennemførte følgende:
- Opbygning af testmetoder i Danmark og Norge. Heriblandt udformning at testprocesser og udformning af test- dokumentskabeloner, checklister og Best Practice eksempler.
- Indførelse af testværktøjet TestTrack PRO til understøttelse af testprocesserne
- Udformning af procedurer til "Delivery Handbook" inden for Change Management og Requirement Management
- Udformning og optimering af dokumentskabeloner til projektledelse generelt i virksomheden
- Testledelse af 6–7 projektet pr. software release (3 – 6 måneder)
- Projektledelse af flere udviklingsprojekter og sparringspartner for alle fastansatte projektledere
- Planlægning, koordinering og ledelse af produktionssætning i forbindelse med nye IT-systemer
- Sparringspartner for IT-ledelsen bl.a. omkring forretningsimplementering
- Ansvarlig for planlægning og gennemførelse af alt test i forbindelse med outsourcing af alle IT-systemer til driftscenter i England. Desuden ansvarlig for udformning af komplet systemdokumentation og udformning af fall-back planer
- Ansvarlig for at bringe et større konverteringsprojekt tilbage på sporet (Turn-around projekt). Forretningskritiske systemer skulle migreres fra en Mainframe- til en decentral platform. nsero stod for projekt og testledelse af projektet, der blev leveret inden for den oprindelige fastsatte tidsramme
Resultat: Virksomheden fik et metodeapparat til kvalitetsstyring af softwareudvikling. Dette gav et markant løft i kvaliteten af de leverede IT-systemer. QA og testprocesserne indgik som en vigtig del ved udformningen af en ny leveranceorganisation i den Nordiske region. Endelig skabte nsero ekstra værdi for IT-afdelingen, ved at fungere som coach og sparringspartner for ledelse og medarbejdere